Temperatura ideal per dormir

17/06/2020

¿DORMIR EN UN AMBIENT FRED ÉS MILLOR PER A LA NOSTRA SALUT?

A l'hora de dormir, podem veure com hi ha postures contradictòries sobre la temperatura de l'habitació. A una persona li pot agradar abrigallar amb la manta, fins al coll, i estar ben calentet, i en canvi una altra, necessita obrir les finestres, fins i tot en temporada hivernal.

¿Però, hi ha una temperatura adequada per dormir?

Els experts en somni indiquen que un dormitori més fred, ajuda a facilitar un somni més profund, a causa de que la temperatura corporal més baixa l'acceptem com més còmoda. Una temperatura ideal per a un somni reparador, estaria entre 15 i 19 graus centígrads. Unes temperatures inferiors a 12 graus o superiors a 24 graus no són aconsellables. No ens deixaran dormir d'una manera còmoda, i ens tindran donant voltes tota la nit, impedint arribar a la son profunda.

La nostra temperatura corporal varia al llarg del dia, no és una temperatura constant, i en el moment d'anar a dormir, aquesta temperatura descendeix per ajudar-nos a induir el somni, continuant la seva baixada fins a la fase No REM (primer terç de el cicle de la son ).

Quan ens instal·lem en la fase REM (moment en què es produeixen els somnis), el nostre cos redueix el control corporal, fent que la temperatura ambient afecti la nostra temperatura corporal, si aquesta temperatura ambient varia de manera important, tant en fred com en calor, el cos necessitarà realitzar un sobreesforç per regular la temperatura, perjudicant la qualitat de la son.

sueño

Això fa que la persona aquest més incòmoda, s'adormi pitjor i es desperti amb facilitat durant la nit. Per això la importància de la temperatura. En una habitació una mica més freda, aquesta ens ajudarà a caure abans en un somni profund, de manera que aprofitarem més el temps que dormim, és a dir, dormint menys temps, es descansaria més i millor.

Un bon descans ens aporta molts beneficis. El dormir de manera correcta ens afecta en el creixement i l'estrès, afecta el nostre sistema immunitari, i a a el control o regulació de la gana, respiració, salut cardiovascular, entre altres coses.

sitema inmune
SISTEMA INMUNITARIO MES EFICAÇ

El sistema immunitari utilitza el somni per a la seva regeneració, per tant, queda clar que un somni reparador ens ajuda en la millora de la lluita contra les toxines i gèrmens.

memoria
MILLOREM LA MEMORIA

Quan vam iniciar la fase REM, el nostre magatzem de la memòria es restaura, és a dir, el dormir correctament enforteix les nostres connexions neuronals, ens ajuda a fixar els nostres records.

cardiovascular
REDUÏM EL RISC CARDIOVASCULAR

La manca de son o el dormir malament, eleva la pressió arterial i la freqüència cardíaca. Dormir bé redueix els riscos cardiovasculars.

 
estres
REDUÏM L'ESTRÉS I LA DEPRESIÓ

Si aconseguim un somni reparador, dormir profundament, això ens ajudarà a millorar la producció de melatonina i serotonina, que contraresten els efectes de l'estrès, millorant el nostre ànim.

sobrepeso
TINDREM MENYS PROBLEMES DE PES

També s'ha demostrat que descansar de manera errònia està associat amb l'obesitat.

 

Tinguem en compte que quan dormim de manera profunda, descansem correctament, la nostra ment està més desperta i tenim els reflexos més alerta. Aquesta situació ajuda a la creativitat ia la resolució de problemes.

Per tant, ha quedat clar, que cal dormir bé, descansar. I si una temperatura adequada ens ajuda, doncs perfecte.

Escull el teu producte per marca

Tejidos Sánchez Diaz Creaciones Euromoda Manterol Textil Mora Burrito Blanco Naturals Blanfil Stilia Rizo Basic Kids Licensing Secaneta Sirena Textil Vicente Barcelo Catotex

Suscríuret al nostre newsletter